سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگترین دریغها در روز رستاخیز دریغ مردى است که مالى را جز از راه طاعت خدا به دست آورد ، پس مردى آن را به ارث برد و در طاعت خداى سبحان انفاق کرد . او بدان انفاق به بهشت رفت و نخستین بدان راه دوزخ سپرد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 100 آذر 10 , ساعت 11:22 صبح

  77-چگونه می توان محیط خانواده را آکنده از صمیمیت نمود ؟

پاسخ :

  • یکی از معانی که برای صمیمیت ذکر کرده اند ؛ دوستی و محبت است ، بر این اساس کسیکه خواهان صمیمیت در خانواده است ، لازم است خود ، دوستی و محبت خویش را در خانواده ابراز کند ، و از کاری که این محبت را بر هم می زند ، خود داری نماید ، تا فضای خانواده آکنده از محبت و دوستی شود ، بنابر این رفتارهای انتقام جویانه ، پرخاشگرانه و سرزنش گونه ، نه تنها به دوستی نمی انجامد ، بلکه به تعارض و برخورد بین افراد کشیده می شود .


  • یکی دیگر از معانی که برای صمیمیت ذکر کرده اند ، یکرنگی و یکدلی است ، مقصود از یکرنگی ، یعنی دو همسر ، ظاهر و باطنشان ، با هم یکی باشد و کارشان به مخفی کاری و پنهان کاری از یکدیگر نینجامد ، چون اینکار نشان از عدم اعتماد دو همسر به یکدیگر در زندگی دارد که این موضوع نیز مانع ایجاد صمیمیت در محیط خانواده است . زیرا وقتی یکدلی بین دو همسر نباشد خواه نا خواه به دو رنگی و دو رویی میان آنان خواهد رسید .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ