سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های معنوی

نظر

   23-آیا ایده آل گرایی در امر ازدواج ، امری مطلوب است ؟

پاسخ :


  • برخی از افراد در انتخاب همسر آینده ی خود ، به فردی می اندیشند که در بالاترین درجه ی کمال باشد و تمام صفات مطلوب در ازدواج را در بالاترین حدِّ مطلوب داشته باشد ، و به همین خاطر در رویاهای خود به دنبال چنین فردی می گردند ، امّا واقعیت آن است که افرادی که در منتهای آرزو و آرمان ما باشند به ندرت و انگشت شمار هستند ، و احتمال اینکه چنین فردی همسر آینده ی انسان باشد ، به همان میزان احتمال بسیار ضعیفی است .


  • افراد ایده آل گرا هنگامیکه برای آینده ی خود به دنبال فردی استثنایی می گردند ، وقتی چنین فردی را پیدا نکنند ، دچار سرخوردگی شده ، و به هیچ عنوان حاضر نخواهند شد با فرد دیگری ازدواج نمایند ، چون از نظر آنان هیچکس با معیار های آنان هماهنگ نخواهد بود . از سوی دیگر کسیکه به دنبال فردی استثنایی با صفات ویژه ، آن هم در بالاترین حدِّ خود می گردد ، باید یک نگاهی هم به خود بیندازد ، و ببیند خودش به چه اندازه از کمال مطلوب بر خوردار است؟!


  • آنچه در انتخاب همسر ، مناسب به نظر می رسد ، این است که انسان معیار های واقعی و قابل دستیابی را مورد توجّه قرار دهد ، نه معیارهای استثنایی که به ندرت اتفاق می افتد .