سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های معنوی

نظر

   96-آیا باید اسرار خانوادگی  خود را برای دیگران بازگو نمود ؟

پاسخ :

  • در ابتدا باید مشخص نمود ، که مقصود از اسرار خانوادگی چگونه مسائلی می باشد ، چون ممکن است هر فردی ، برداشت خاصی از اسرار داشته باشد ، که با برداشت دیگری از آن متفاوت باشد ، مثلاً اینکه امروز من چه غذایی خورده ام ، یا اینکه دیشب چه ساعتی خوابیده ام ، یا دیروز چه ساعتی به خانه آمده ام ، یا صبح ها چه ساعتی به سر کار میروم ، می تواند جزء مسائل شخصی انسان باشد ، وصلاح  نداند که آن را به دیگران بگوید ، هر چند در عرف اجتماعی به اینگونه مسائل ، اسرار زندگی نمی گویند .


  • از سوی دیگر ، مقصود از دیگران که نباید اسرار را به آنها گفت ، چه کسانی می باشند ؟ آیا مقصود افراد غریبه هستند ، یا دوستان صمیمی یا اعضای خانواده ، یا همسایه و همکار انسان ؟ علاوه بر اینکه اسرار را در چه شرایطی نباید در اختیار دیگران قرار داد ؟ و آیا در شرایط اضطراری که انسان به کمک دیگران نیازمند است ، باز هم نباید هیچکس از اسرار انسان با خبر شود ؟


  • به نظر می رسد مقصود از اسرار ، اطلاعاتی مربوط به خانواده باشد ، که در صورت آشکار نمودن آنها ، ضرری مادی یا معنوی ، متوجه انسان گردد ، در اینصورت در مواردی که لازم است این اسرار را بازگو نمود ، باید برای افرادی بیان کرد که می توانند ، به انسان یاری رسانند و مشکل ما را برطرف نمایند خواه اعضای خانواده باشند یا والدین یا مشاور یا یک دوست صمیمی .